dilluns, 18 d’agost del 2008

Comentaris al llibret negre rebut del Director General de Tràfic a causa d’una multa.

Benvolgut Sr. Xavier Almirall García,

Jo ja vaig anar a "can colapi" molt de temps i la seva missiva paternalista i educativa m'hi sobra i més venint de gent anomenada a dit.

Fa molts anys que viatjo per el mon i a manera d'exemple, l'hi preguntaria si a Alemanya que a les autopistes la velocitat no està limitada tenen més accidents que aquí, perquè comprovaran que no axis.

Que un terç dels accidents siguin per excés de velocitat és una fal·làcia, quin tipus de conductor, a quines hores, quin tipus de carretera, en quines circumstancies i quants d'aquest son en "punts negres" que l'administració no ha fet res per arreglar, es refereix?

La majoria dels radars son en aquestos punts negres o en llocs on és molt fàcil caçar al conductor, perquè el perill és minse i la gent corre, com a les autovies o rectes que permeten fer-ho? Es obi, que no és el mateix córrer en una autovia que en una carretera de doble sentit i amb corbes, entre moltes altres odioses comparances.

Segons diuen els entesos la majoria dels radars estan en llocs on no hi ha hagut mai cap accident o on hi ha molt poc perill, es de suposar que només el 27 % son radars de prevenció i els altres 73% de pura i vil recaptació? No els hi fa vergonya o no en tenen? On és la prevenció d'accidents, a la butxaca dels conductors?

Com a mostra un botó: Que en una mateixa autovia hi hagin tres tipus d'indicadors amb diferents velocitats i tres radars en poc més de 15 quilometres, em refereixo a la A2, el tros que va des de Collbató a Igualada, "te collons", és que ens hem de passar el rato mirant el compte quilometres, és o no és això una distracció?

Miri a mi la multa me la van posar anant cap el Aeroport en un tram en el que en poc menys de 500 metres es passa de poder anar a 120 a 80 i la multa es per anar a 107 amb pèrdua de dos puntets "del ala", era la primera vegada que feia aquest tros i em va caçar com un colominet, és que jo no tinc dret també al període d'adaptació com van tenir tants i tants conductors en el seu moment, perquè a la primera ja perdo 2 punts, on és l'igualtat de drets?

D'altre banda ho dels mossos amb un cotxe camuflat o amagat, va contra el esperit de la llei, primer prevenir i després curar o és que els que estan amagats esperen que hi hagi un accident quan amb la seva presencia poden evitar-ho? No creu que es un paradoxa això o la funció de tot plegat es només recaptar i res més i a vostès son els primers que no tenen en compte el individu.

Tots sabem que si tothom deixes el cotxe a casa no hi haurien accidents, però desgraciadament es el mitjà majoritari de transport, les carreteres almenys ací a Catalunya son una porqueria, suposo per beneficiar a les privades de pagament i a sobre ens volen massacrar a conductors que no som ni menys ni més imprudents.

Les regulacions a l'entrada de Barcelona son una invenció d' il·luminats, que com que tenen poca feina s'han de justificar fent invents. Normalment el transit es regula per si sol i no cal anar a perseguir els pobres desgraciats que ja tenen prou feina en haver d'anar dia a dia a treballar amb aquest mitjà, arreglin les carreteres que prou falta fa i vigilin a qui han de vigilar, que normalment als imprudents de veritat son als que menys enganxen.

A propòsit, quants joves inexperts moren per excés de velocitat a fora de les hores normals, mirin-ho i tal vegada son aquests els que fan que l'estadística sigui la que és, vigilin aquest col·lectiu i deixin tranquils als altres. Aleshores l'estadística potser seria de 1 cada deu o menys. Dels altres 7 morts quants en son per distracció? Estar constantment controlant els canvis de velocitat a la carretera per por als radars, no es una distracció?

Una vegada comprovat tot facin-s'ho saber i deixin de actuar com germanetes de la caritat, per la meva part intento ser molt prudent, però vostès ho posen molt difícil, per a gent normal com jo.

Ah! El llibret no és necessari, dediquin els diners de la propaganda en arreglar carreteres que prou falta ens fa i deixin de tocar els "bemolls" a la gent normal, amb moralines per justificar que els han "fotut".

Per acabar, un excés de velocitat agafat pel radar és un mesurament puntual i amb això no es pot dir si el conductor és imprudent o no, una petita distracció la te tothom 20 vegades al dia i no és de rebut que en un lloc que abans s'hi podia anar a 140 ara només si pugui anar a 80 amb excuses ecològiques, si creuen en el que prediquen, a veure si els tenen ben posats i obliguen a les companyies d'automòbils a limitar la velocitat dels cotxes o vostès només s'atreveixen amb la part més dèbil de la cadena, vaja una forma de "covardia"!

Que ho multi bé i fins un altre.

Josep M. Torras Payerol

PD: Sobre el gran objectiu de baixar la contaminació a les entrades de Barcelona i la gran propaganda que en fan, que si ha baixat un 2 un 3 o un 4% per la regulació, només unes preguntes:

  • On ha baixat la contaminació a la carretera o a Barcelona ciutat, perquè si és a la carretera tots anem amb les finestres tancades, gracies però no cal.
  • Han calculat si és que la baixada de la contaminació és perquè la gent fa servir menys el cotxe degut als augments desmesurats del combustible els últims temps o no és un factor a tenir en compte? Dades oficials de Juliol 2008, un descens del 10%.!!!
  • Han tingut en compte el paràmetre de la crisi industrial o només tenen en compte els factors que els interessen?

Cadascú fa servir l'estadística com vol!

PD2: Mes del mateix escrit per un amic:

http://elradardesarria.blogspot.com/

2008/08/circular-vuitanta-per-lautopista.html

3 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

Com que el tema d’aquest post és casualment bastant coincident amb el meu d’avui, trobaràs la resposta als comentaris del meu blog.

Joan G ha dit...

Estic totalment d’acord en que posar tantes mesures sols es una manera de recaptar diners, dubto molt que a Barcelona per el sol fet de disminuir la velocitat hi hagi menys contaminació segurament si es que ni ha menys serà per alguna altre circumstancia, si ve es veritat que potser menys velocitat es contamina poc menys també es tarda més rato en fer el mateix tros, i per la meva par veig que les cues continuen segueixen iguals i moltes vegades estàs parat o circulant a 5 km. Per h, al costat del lletreró de 8o km. H. I a sobre estàs escoltant que no hi retencions en lloc, et dona la sensació de esta en un altre planeta, i a sobre pagant per les autopistes, catalanes i amb obres , o en mal estat i en quant surts de Catalunya amb mols casos autovies lliures de peatges i casi buides
En fi estem supeditat a la dictadura espanyola. En la única cosa que els dos partits grans estatals es amb fotré a Catalunya, jo ho veig així

listeblog ha dit...

thanks