divendres, 4 de gener del 2008

Parc de “trànsit” popularment parc de la “muntanyeta” efectivament parc de la “Xapuça”.

Començo a veure que les lleis de Newton (no les del meu gos, que per cert també té el mateix nom, no com a despropòsit, sinó com a propòsit), es comencen a complir, particularment la tercera molt de l’agrada del Sr. Aymami:

“Lex III: Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem: sive corporum duorum actiones in se mutuo semper esse æquales et in partes contrarias dirigi”.

Ras i curt en Català:

Tercera llei o llei d'acció i reacció

Sempre que un cos exerceix una força sobre un altre, aquest segon cos exerceix una força igual i de sentit contrari sobre el primer:

\vec F_{ij} = -\vec F_{ji}.

No es que vulgui fer veure que sé llatí, que estudiar-ho ho vaig fer, pro només em queden paraules de missa, sinó que per simple curiositat m’he informat (el saber no ocupa lloc) a:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Lleis_de_Newton.

Be a lo que anàvem, l’altre dia vaig escriure sobre el parc en qüestió i en les següents 48 hores el meu parc, brillava de net, dues Sres. dels serveis municipals van treure unes quantes bosses de tifes i runa i el van deixar a punt de revista, la màquina de neteja tan cara de veure per aquestes llars, també i va deixar la seva empremta i en vaig veure uns que netejaven els contenidors de deixalles, no se si anava tot en el pac o si va ser casualitat, pro com deia al principi crec en la “Lex III” dels principis de Newton. Amb un però, la zona de les deixalles feia i fa fàstic, plena de brossa fora dels contenidors, pro no es pot tenir tot.

Estic content pro no satisfet, la netedat en els nostres parcs hauria de ser una cosa habitual, no solament abans de les eleccions sinó sempre, es clar que el “civisme” tampoc ajuda i haig de dir que hi ha molt porc@ solt, gent que tiren per terra papers, paquets de tabac, llaunes, botelles, restes de menjar, gent que deixa els gossos solts i ja sa sap si “caguen” i si no ho veus, no ho reculls i altres que a pesar de col·locar-los dintre dels pipicans, no recullen del terra, serem polits aquesta vegada, les “deposicions”, gent que es dedica als “grafits”, etc.

Partint del principi de que “no es més net qui més neteja, sinó qui menys embruta” voldria aconsellar si m’és permès, que el ajuntament dediques menys diners a netejar i es dediques a perseguir qui embruta, o no s’aplica allò de qui embruta paga? Si per comptes de netejar tant i pagar tant per la neteja, tinguéssim vigilants que impedissin que s’embrutés i sortiríem guanyant tots i el que no complexi “garrotada”, primerament informant i advertint, desprès multant pro sense sanció econòmica (que tinguin que anar al ajuntament a retirar la sanció) i finalment multant i incrementant les multes als reincidents, d’això se’n diu “educació cívica” en diferents etapes, per cert els “cartellets” els qui son tan propensos els del ajuntament, no serveixen per rés.

No estic satisfet, perquè de les moltes “xapuces” que hi han en el parc, nomes s’han limitat a rentar-l’hi la cara i això no canvia rés de les coses que estan mal fetes, però en aquest cas els hi donaré un temps de treva, a veure si son capaços de arreglar lo que està a totes llums, mal fet.

Passegin una mica que els hi anirà bé. Passiu bé i fins un altre.

JOSEP M. TORRAS PAYEROL