divendres, 15 de febrer del 2008

“No amb els meus diners” - Caparrada de pàrquings Municipals

La setmana passada l'ajuntament va inaugurar amb “bombo y platillos” el Pàrquing Municipal de l’empresa SIMA, al nou hospital i de seguida van posar tanques al pàrquing lliure, no fos cas que falles el negoci! Fins ací tot normal en una societat d’empreses lliures que cerquen el negoci.

Però si reflexionem una mica i ha quelcom que no em lliga.

Si jo com a ciutadà a través d’una empresa Municipal haig d’avalar crèdits perquè es pugui fer un pàrquing, quines son les meves avantatges i quan se’m ha demanat el permís per fer-ho?

Si vaig a un pàrquing normal, resulta que el pàrquing l’ha construït una empresa privada amb els seus diners, ha demanat els crèdits que ha cregut convenients i arrisca els seus propis diners.

Si vaig a un pàrquing municipal, resulta que ha estat finançat amb els meus diners i com és un negoci, el risc el tinc jo com a ciutadà.

El cost d’aparcar, resulta que és el mateix en un pàrquing construït amb els meus diners que el construït amb diners d’empreses del ram, on és l’avantatge de ser soci i perquè tots els ciutadans hem de finançar un pàrquing que només fan servir alguns, que a banda paguen dues vegades una com a fiançadors i l’altre com a usuaris?

Si els pàrquings son una gran necessitat, perquè no es posen dins els pressupostos municipals i si convé es fa que siguin gratuïts o molt barats? Com el de Santa Coloma de Queralt € 0,25 l’hora.

Que hi fa l’ajuntament competint amb empreses privades amb diners de tots?

No és de rebut que l’ajuntament amb diners que no l’hi costen res, perquè son nostres, els arrisqui en negocis, que en el mon real ja hi han empreses que ho fan sense tants embolics, qui en fa us paga i ja està.

Sap el inefable Sr. Riba i els seus adlàters que d’això se’n diu competència deslleial?

A sant de què el ciutadà te que posar més diners, que els dels pressupostos, perquè els nois es dediquin a jugar a ser empresaris amb els nostres.

Només una reflexió més per no allargar el tema:

A que venen les santes lloances dels Srs. Cuerva, Aymami, etc. als bulevards de pagament, mobilitats sostenibles, bicicletes, busos, anar a peu, ciutats de compte i altres històries, si lo seu es construir pàrquings sense parar.

En que quedem. Es que preveuen un futur amb molts més automòbils?

Siguin més coherents si us plau, que els que ja fa temps que ens afaitem no estem per aquestes “milongues”, se’ls hi veu la llauna per tot arreu.

I deixin d’una punyetera vegada de tractar-nos al ciutadans com si fóssim nens de parvulari, els nostres diners no son perquè vostès facin d’empresaris, sinó perquè administrin bé l’ajuntament i per lo vist això ho fan fatal, haguda compte del nivell, variacions pressupostaries i d’endeutament que tenen.

Ens anirem veient. Ah! Donin records als seus socis “peperos”. Fins un altre.

JOSEP M. TORRAS PAYEROL