dissabte, 14 de juny del 2008

WTC "versus" WTS, lo que jo us digui!

Avui toca un article escrit del amic Jordi Puiggros, que il·lustra la bona comunicació, fraternalitat i coordinació existent entre entre dos ajuntaments de la conca d’Odena. Per si fes falta dir-ho, governats per socialistes.

World Trade Scorpia

Com aquell qui no vol la cosa, aquesta setmana ha esclatat la polèmica arran de l’aparició a l’escena, la setmana passada, del veterà polític igualadí Antoni Pàmies carregant contra el projecte d’Òdena de fer 1710 pisos al costat de l’aeròdrom, comptant -gratis- amb la claca de la resta de grups municipals igualadins que han deixat verd l’alcalde d’Òdena a través de la televisió pública que, paradoxalment, porta el nom de la Conca. Guisado s’ha defensat, com no podia ser d’una altra manera, amb arguments que tenen molt de clau local, però poca cosa més. Òdena està fent els seus deures, i, certament, té tot el dret a fer-ho de la mateixa manera que durant segles ho ha fet Igualada mirant-se el seu melic, avui per avui gastadíssim.

Ambtot, els arguments que defensa Guisado, tan lícits com els de qualsevol altre polític, potser corresponen més als d’un secretari d’ajuntament de la vella escola, entestat en no saltar-se ni una coma dels avorrits i a voltes inútils procediments legals, que no als d’un alcalde ample de mires, sagaç i llest. L’alcalde odenenc té un problema, però en el fons té un roc a la faixa que fa mal a la rància visió igualadina de capitalitzar l’impossible.

Si, com diuen, el que projecta Òdena al barri de Sant Pere porta anys discutint-se, i a la fi i a la cap és compatible amb un aeroport corporatiu “de segona”, com marca l’aprovat Pla Director de l’Aeròdrom, em pregunto per què no l’ajuntament d’Igualada, el Consell Comarcal, el CESCA, la UEA, la Cambra de Comerç, Fira d’Igualada, els ajuntaments de la Conca i vés a saber qui més, no n’havia dit mai res fins avui.

Perque, posats a dir-ho, segur que podem tenir l’aeroport corporatiu de Barcelona? S’hi pot fer, de veritat, una pista de 1.600 metres de longitud, més llarga que el passeig Verdaguer d’Igualada, quan ara no arriba ni a la meitat? Vol la Generalitat un aeroport “de segona” o ha demanat un camp d’aviació amb capacitat per volts privats transoceànics, i ningú d’aquí s’atreveix a dir-ho? Hi arribaran quatre avions cada dia, o serà un anar i venir? Algú s’ha parat a mirar l’aeroport que la Generalitat ha pres com a referència d’aeroport corporatiu de Barcelona, el de Farnborough a Anglaterra (vegeu www.farnborough.com) i se l’imagina al nostre aeròdrom? És o no és possible? Estem demanant la lluna, o ens acabaran donant un premi de consolació? Quina classe de premi serà aquest? Haurà valgut la pena, tanta tonteria? Qui acabarà pagant llavors? Guisado? Aymamí? No, home, no.... Vostè.

De la mateixa manera que l’alcalde odenenc hauria pogut tenir una actitud més prudent i haver defensat millor els seus flancs, evitant un episodi lleig com el d’aquests dies, també l’ajuntament d’Igualada hauria pogut deixar de mirar-se tant al mirall i liderar molt abans un debat serè, necessari, sobre del que tant parlem i no sabem. Ens hauríem evitat fer el ridícul. Els uns, els altres, i tots plegats.

I no vull ni pensar que pot passar amb el roc a la faixa que es guarda Guisado, qui ha acabat recollint, com aquells clubs de futbol que llencen jugadors a la paperera i després acaben guanyant la lliga amb un altre equip, un projecte engrescador, ambiciós, a l’antiga Scòrpia. L’antic directiu de l’Espanyol, José Luís Morlanes, ex regidor d’Urbanisme de Cornellà, ara promotor -intel·ligent el nano, sí senyor- ha posat els cinc sentits a Òdena, després de sortir de l’ajuntament d’Igualada amb “no” com a resposta. El resultat és un projecte urbanístic de primera que ocuparà una extensió tres vegades superior al World Trade Center que vol fer Igualada, entre el Polifibra i la rotonda de la Masia, un espai de negocis però sobretot comercial i d’oci popular. L’assumpte ja corre, per cert, bastant més ràpid que el WTC igualadí, una obra també magnànima, que costarà 70 milions d’euros, però que, aquí rau la diferència, pagaran sobretot els igualadins, en una societat participada quasi del tot per l’ajuntament.

Abans de que passi, crec que la majoria dels que formem la Conca hem d’esperar que no hi hagi cap motiu per acabar organitzant una altra “escena” entre tots dos ajuntaments. Aquí el que necessitem és empenta, necessitem en el fons un World Trade Scorpia, no una baralla de gallets.

Si de veritat l’invent de la Conca d’Òdena és cert, que ho demostrin d’una vegada.

Jordi Puiggros – Periodista

Publicat a la Veu de l’Anoia

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Aquest tal sr. pamies (amb minuscula),perque no es preocupa de casa seva i no de casa dels altres? el fot que li passin el devant?, crec que no es ningu per dir el que ha de fer o no ha de fer l'Ajuntament d'un altre municipi. Adavant Odena

El Toni

Miquel Saumell ha dit...

Molt em temo que això d’agafar l’avió ho hauré de deixar per més endavant i de moment hauré de continuar venint a Igualada en cotxe.