dilluns, 24 de maig del 2010

Definició de mitjà propi, per maldestres.

Dedicat especialment a la Sra. Pane, Sr. Gausachs, Sr. Aymami, Sra. Mateu, Sr. Calaf i Sra., amiguets del CatSalut i tants altres progressistes de saló, que s'han dedicat a maltractar l'EBA formada per metgesses i infermeres i a fer els impossibles perquè no obtingués el contracte de gestió del CAP Igualada Nord, en concurs públic, en el qual ha participat de manera peculiar el Consorci Sanitari de l'Anoia, que és un mitjà propi. (no ho dic jo) Al menys és el que se’n desprèn del que diu la mateixa Generalitat, en el següents documents:

Generalitat de Catalunya

Departament d’Economia i Finances Junta Consultiva de Contractació Administrativa

Passeig de Gràcia, 19, 5a planta 08007 Barcelona

Telèfon 93 552 80 90

Telefax 93 552 82 84

jcca.eif@gencat.net

www.gencat.net/economia/jcca

http://www10.gencat.cat/ecofin_jcca/ni/docs/2009-09-CP.pdf

Informe 9/2009, de 3 de juliol, de la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya.

Assumpte: Abast de l’article 8.2 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, consideració dels consorcis com a mitjans propis o serveis tècnics i nivell de subjecció dels consorcis a la Llei 30/2007, de 30 d’octubre.

III Els consorcis com a mitjans propis o serveis tècnics

La tercera de les qüestions plantejades en l’escrit de consulta és si els consorcis poden tenir la consideració de mitjans propis del CatSalut i també de les diferents administracions públiques que hi participen.

Sobre la qüestió dels mitjans propis, amb caràcter general s’ha pronunciat també anteriorment aquesta Junta Consultiva de Contractació Administrativa, per exemple, en l’Informe 1/2006, de 9 de febrer, relatiu al règim jurídic de les relacions oneroses entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya i altres entitats del sector públic, en el qual es van analitzar, entre d’altres temes, les relacions entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb el seu sector públic.

En aquell Informe, i sobre la base de la jurisprudència del TJCE existent fins a aquella data, s’esmentaven tres factors que calia tenir en compte a l’hora de considerar si un determinat ens, organisme o entitat té la condició de mitjà propi o servei tècnic d’un altre subjecte del sector públic.

Aquests tres aspectes, que permetien en conseqüència, articular les corresponents relacions jurídiques sense necessitat de formalitzar els corresponents contractes, són les següents:

a) Si es tracta d’una empresa sobre la qual l’Administració de la Generalitat exerceix un control anàleg al que exerceix sobre els seus propis serveis.

b) Si es tracta d’una empresa que fa la part essencial de l’activitat per a l’Administració de la Generalitat.

c) Si es tracta d’una empresa en què no hi ha participació privada, encara que minoritària, en el seu capital.

A continuació s’assenyalava que, com a norma general, només quan les dues primeres qüestions es responen positivament i la darrera negativament es pot afirmar que la relació entre l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic està exclosa de l’àmbit d’aplicació de la normativa de contractes.

Segona constatació:

Generalitat de Catalunya

Departament d'Economia i Finances Direcció General de Contractació Pública

Junta Consultiva de Contractació Administrativa

Llei 30/2007, del 30 d'Octubre, de contractes del sector públic.

Guia de lectura:

Neus Colet

ncolet@gencat.cat

Barcelona, Gener del 2009

http://www.cecot.es/forum/actes/2009/090114_contractacio/presentacio_neus_colet.pdf

ALGUNS NEGOCIS I CONTRACTES EXCLOSOS:

CONTRACTES DOMESTICS o "IN HOUSE"

Regulació: articles 4.1.n) i 24.6) LCSP

  • Exclusió de l'àmbit de la Llei deis encàrrecs per realitzar determinades prestacions a una entitat que sigui mitjà propi i servei tècnic del poder adjudicador.

  • ¿Qui pot ser considerat mitjà propi i servei tècnic d'un poder adjudicador?

  • Els ens, organismes i entitats del sector públic que:

    • a) realitzin la part essencial de la seva activitat per a aquells poders adjudicadors.

    • b) quan, a més, els poders adjudicadors ostenten sobre els ens, organismes o entitats esmentades un control anàleg al que pugin exercir sobre els seus propis serveis. S'entén que els poders adjudicadors ostenten aquest control anàleg si poden conferir-los encàrrecs de gestió que siguin d'execució obligatòria per a ells d'acord amb instruccions fixades unilateralment per qui fa l'encàrrec i la retribució dels quals es fixi per referencia a tarifes aprovades per l'entitat pública de la que depenguin.

Cas TRAGSA: DA trentena. La Sentència del TJCE de 19 d'abril de 2007.

Tercera constatació:

ELS CONSORCIS SANITARIS A CATALUNYA

Carles Manté i Fors

Director General CHC

Francesc José Maria i Sánchez

Secretari CHC

Relacions amb el Servei Català de la Salut i altres administracions

Són de naturalesa interadministrativa, i per tant, s'han de regular mitjançant convenis.

La concertació de la gestió del servei sanitari queda exclosa de l'àmbit d'aplicació de la llei de contractes de les administracions públiques.

Extret de:

http://iac.pangea.org/sanitat/tema/c_defini.htm

Conclusió:

Si el Consorci Sanitari de l'Anoia no fos mitjà propi no podria gestionar el nou Hospital d'Igualada mitjançant convenis perquè incompliria la Llei, per tant poden triar o gestionen l'Hospital com a mitjà propi o si no són mitjà propi com argumenten a tord i a dret, no poden gestionar l'Hospital però si el CAP d'Igualada Nord, fer les dues coses es una contradicció a la Llei, per tant han d'escollir o una o l'altre,triïn!

Perdoneu la meva insistència en la cerca de més informació sobre el tema, però és que dir que no és un medi propi perquè no consta en els estatuts del Consorci Sanitari de l’Anoia em sembla d’un infantilisme molt gran. Clar que potser el que és infantil és qui encara creu que les lleis són perquè tothom les compleixi. Tinc curiositat per veure la resolució del CatSalut. Si és a favor del Consorci Sanitari de l'Anoia, m’agradarà veure com ho justifiquen sense saltar-se la Llei.

Que ho païu be.

Josep M. Torras Payerol

PD: He tingut coneixement de la resolució del CatSalut i és de pena.

Reconeixen que en el Consorci Sanitari de l'Anoia, es compleixen les dues condicions per ser un mitjà propi, però com que "encara" (quina barra) no ho han posat als estatuts diu que és podien presentar legalment al concurs públic per gestionar el CAT Igualada Nord.

La Llei diu molt clarament que només els mitjans propis es poden regir per convenis amb l'administració i si reconeixen en un document que no són mitjà propi - estan en fals - i no poden ser gestors del nou Hospital d'Igualada i endemés estan incorreguent en una il·legalitat – denunciable - des de fa dies.

No pot ser que una mateixa llei permeti dues coses contradictòries, o gestionen l'Hospital com a mitjà propi, o gestionen el CAP i no són mitjà propi.

Ja diuen que la cobdícia trenca el sac.