divendres, 21 de maig del 2010

If it isn't broke, don't fix it

Un bon amic meu del ram de la construcció, m'ha enviat el següent escrit que publico tal qual.

Apreciat Josep M.

A la Vanguardia del dia 9 de maig hi havia una carta al director que deia "If it isn't broke, don't fix it" que traduït vol dir "Si no està trencat, no cal arreglar-ho"

Sortosament, la ciutadania te més coneixement que la classe dirigent, i la setmana passada es va demostrar a BCN amb el no contundent a llençar 70 milions d'euros per esgavellar un tros de la Diagonal, que no siguen óptima es molt millor que qualsevol de les propostes de l'Ajuntament de BCN.

Aquest comentari ve al cas perquè a la pàgina 9 de la Veu de l'Anoia del dia 14 de maig, hi ha una descripció dels projectes, pressupost i termini d'execució, i entre d'altres m'ha sorprès l'esquema de la cruïlla de l'avinguda de Barcelona amb el carrer d'Òdena que te un pressupost de 189.824'36 euros (que son més de 31'5 milions de les antigues pessetes, cal fer el canvi a ptes. per donar-nos compte de l'alegria en que fem anar els diners) per esgavellar una cruïlla que fins avui ha funcionat perfectament, i de pas estrenyerem el pas per circular els cotxes i amb una mica de sort com a cada actuació d'aquest tipus, es perdran algunes places d'aparcament.

A part del dispendi innecessari, superflu i elevat, sembla que el tècnic municipal en vitalitat odia els cotxes, sense tenir en compte que una part del sou del personal de la casa gran surt del impost sobre els vehicles de tracció mecànica que cada any i sense excusa paguem religiosament tots els propietaris. La meva pregunta es: Estem en condicions de llençar més de 31'5 milions de les antigues pessetes per "arreglar" una cruïlla que funciona perfectament?

Llàstima que als ciutadans igualadins no ens hagin fet cap consulta sobre les obres "de millora" que porta a terme l'Ajuntament, segur que hauría sortit majoria aclaparadora de deixar-ho com està.

Josep M. fes-ne l'us que creguis convenient.

Una abraçada”