divendres, 29 de maig del 2009

“Nosaltres no som de xe mon” o els anti, anti.

Aquesta setmana el Pol Goma ha publicat un article en l'Extra i en un post del seu bloc titulat els "Anti, anti", que en síntesis, reprovava l'actuació d'un grup que es va personar davant del local on es feia un acte del JSC amb pancarta i escridassant-los. En resum en Pol deia que no eren maneres anar a escridassar uns altres perquè tenen idees diferents i demanava respecte per ells, encara que tots sabem que en Pol, (com jo mateix) no combrega amb les idees de les JSC, però que defensa el seu dret a expressar-les amb tota lliberta i sense coaccions. És molt d'agrair que a la seva edat tingui la maduresa, conseqüència i coherència que té. Aquest article ha generat molta polèmica en el seu blog. Polèmica en la que jo he participat i de la qual en faig un extret sobre un dels participats, tant en l'escridassada, com en la defensa de la mateixa, en els posts de replica del blog d'en Pol. L'últim post no està publicat en el seu blog però és una continuació de la mateixa discussió.

Translitero:

@ Josep M. Torras Payerol:

Anar a cridar en front d'uns altres que pensen diferent es la cosa més absurda que he vist mai.

Potser es pensen que els convenceran, que els acolloniran, que demostraran que només hi ha una única veritat o que senzillament no tenen res mes que fer de constructiu que intentar destruir el que fan els altres.

La raó no la dóna cridar més que els altres, sinó ser exemple, per convèncer els altres.

I no parlem de purismes, simplement de respecte, qui no te respecte pels demès no pot esperar que els demès en tinguin per ell i sense respecte no es va enlloc.

@ defensem l'anoia:

Tot plegat els mateixos arguments de sempre… Potser no tenim la veritat absoluta, però el que si que se és que tenim ganes de construir un món i un país millor, on poguem viure en condicions dignes, on la precarietat no ens mati, on puguem viure sense persecució, on les dones no siguin discriminades, on els gais i les lesbianes puguin estimar al marge de la bogeria patriarcal, on les immigrades no hagin de saltar una tanca amb reixes… Suposo però que aquests objectius vosaltres no els enteneu, per que la vostra força rau en la desigualtat econòmica, en l'ocupació nacional, ens els interessos del capital.

Deixeu de donar lliçons de democràcia.

@ Josep M. Torras Payerol:

Qui són vosaltres i nosaltres? En Pol és en Pol, n'Octavi és n'Octavi, tu ets tu, jo sóc jo i cadascú és cadascú.

Proclames llibertat i el respecte per segons qui i en canvi no respectes la de cadascun de nosaltres? Jo no vull sentir-me escridassat ni perseguit per no pensar com tu o no tinc els mateixos drets individuals que la gent dels colectius que menciones? Tu negues la llibertat d'alguns a pensar com vulguin i de ser com son i en canvi fas demagògia amb altres i això és totalment incoherent.

Qui ets tu per dir el que o qui és bo o dolent? Posseeixes la veritat absoluta? Mira jo ja vaig suportar el Franquisme i des d'aleshores no m'agraden els salva pàtries, sigui la que sigui la pàtria.

Tal vegada la teva causa i la teva finalitat, siguin bones o ben intencionades, però les espatlles amb les formes, mai tindràs la raó perquè cridis més que un altre i no el deixis parlar a ell.

Mai seràs més savi, si només t'escoltes a tu mateix.

Mai aprendràs res, si et creus en la possessió de la veritat.

Simplement et convertiràs en un fonamentalista i no crec que sigui això el que vols.

Ningú et dóna lliçons de democràcia sinó que se't demana civisme.

Per tant procura cridar menys i pensar i escoltar més, hi sortiràs guanyant.

Cordialment.

Josep M.

@defensem l'anoia:

Bé, jo no he dit que tingui la veritat absoluta, el que dic es que la meva raó esta als interessos dels oprimits, jo no sok un salva pàtries (nomes em faltaria ser això), el que si que tinc clar és que vosaltres (i dic vosaltres els que participeu d'aquest circ que és el capitalisme i el patriarcat), no ens traureu de la mateixa merda en la que ens heu fotut… Tinc clar que cridant, potser no solucionaré res, però sé que faig altres coses, que m'organitzo i lluito, amb les companyes i els companys, en assemblees, que construeixo, que dono la paraula, que participo de debats (com aquest, molt enriquidor per cert), que faig que la política, no sigui una cosa de quatre intel.lectualillos, que no s'han apropat mai a la veïna immigrada per preguntar li com esta, o que han participat d'una assemblea de barri per preocupar-se si els i les treballadores de la fabrica del costat s'estan quedant sense feina…això es al que em refereixo, a participar, i fer participar…

Cordialment

Defensem l'Anoia.

@Josep M. Torras Payerol:

Recapitulem! Tu et defineixes com un anarquista defensor dels pobres i nosaltres els demés, resulta que som els culpables, de no se en quin merder t'has fotut.

Mira per començar m'hauries de mostrar quins oprimits t'han donat l'autorització perquè els defenguessis, ja que pot ser ningú t'ha cridat i tu t'hi poses tot sol.

Deus viure en una cova a la muntanya com un ermità, no deus haver estudiat en cap escola, no deus gastar cap de les energies, contaminants o no, deus ser vegetarià i cultives les teves pròpies verdures, no fas servir ni carreteres, ni cap dels mitjans que posa a l'abast aquesta societat capitalista i patriarcal. No fas servir els diners, ni els mitjans públics. Et mantens tu solet i ets autosuficient. La teva bicicleta, si en tens, deu ser de fusta i rodes de cautxú natural.

Au va home! Deixat de demagògia barata i de demanar que els altres et treguin de la merda. Si hi estàs t'hi hauràs posat sol, per tant procura sortir-te'n sol, ja que com que no formes part d'aquesta societat, tampoc la societat cap obligació en vers a tu.

O el que realment estàs dient és que els demés tenim l'obligació de solucionar els teus problemes i per això fas la distinció entre vosaltres i nosaltres?

En quant als intel-lectualillos, mira jo puc ser Josep, Josep M., Pep, Iosuf, Giuseppe, Pepe, Joe, Pepito, Jup o Joseph, depèn de l'interlocutor i aquest pot ser àrab, jueu, europeu, asiàtic, africà o de qualsevol part del mon.

També tinc la delicadesa encara que a alguns els hi sembli malament, de saludar o donar les gracies, si ho conec, amb alguns idiomes encara que estigui a Catalunya, "Shalam Alecum", "Shalom", "Gunaidin", etc. No necessito que ningú faci demagògia amb aquests temes, perquè com ja t'he dit, tot es qüestió de respecte i jo en tinc molt per les persones. Per tant menys distincions entre els vosaltres i nosaltres, simplement tots som persones i com a tals dignes de respecte. He sigut secretari de l'associació de veïns del meu barri i si m'ho demanen hi col·labora-ho sempre.

Tinc amics de moltes creences, races i classes socials, a molta honra. Cada dia parlo amb obrers, que em mereixen el mateix, si si el mateix respecte que el seu empresari. Ells m'expliquen els seus problemes i vicissituds i jo els meus. Parlo, quan passejo amb el gos al que també respecto molt, amb el personal de neteja dels parcs i t'asseguro que no faig cap distinció entre el vosaltres i el nosaltres.

Per tan no facis prejudicis de la gent, que et pot sortir el tret per la culata.

En quant a les assembles que dius que construeixes!? I que "tu" dones la paraula!? Que passa! Allà et poses una altre careta i ja no escridasses al que no està d'acord amb tu? Que hi ha de constructiu i intel·ligent en cridar als que no pensen com tu?

Per favor, més respecte pels demés. Hi ha altres maneres mes coherents i intel·ligents de defensar l'Anoia i els oprimits.

Com ja t'he dit de bones intencions, en poden sortir males accions.

Cordialment.

Josep M.