dimecres, 29 de juliol del 2009

Reobert el túnel del Violí a la Panadella. El llibre de reclamacions, si us plau!

Acabo de llegir i escoltar, coses del 2.0, que el túnel del Violí a la A2, ha sigut reobert al transit després de 100 dies i un € 15.000.000. Bona noticia per la gent que passa per aquesta via, per anar a Lleida i moltes preguntes a l'aire.

Aquesta és una obra que s'ha fet amb els nostres diners i l'ha contractat un organisme públic, per tant els ciutadans podem demanar i exigir saber de qui és la culpa aquest desori. En una Autovia, que ha tardat 20 anys a fer-se (no serà que no han tingut temps de pensar i estudiar el traçat i les condicions dels terrenys) i que amb quatre dies s'hi ha de fer una "xapucilla" de només € 15 milions i 100 dies amb carretera tallada, per recordar vells temps. Em sembla que és quelcom prou greu perquè algú doni més explicacions. Per cert els € 15 milions qui els hi ha posat? El que va calcular malament o tots nosaltres?

Vaig llegir que el Ministro Blanco depuraria responsabilitats. Però clar en ser una obra pública, ves a saber. Igual la van concedir a algun amic. o potser a qualsevol dels capitosts de les companyies grans beneficiaries de les concessions publiques. I amb aquests s'ha d'anar molt en compte, i per mostra dos botons:

Hi ha qui diu, que el ser superior que manega amb mà celestial els designis del Reial Madrid, va fer una "join venture" de la seva companyia Cobra filial d'ACS amb la italiana Ansaldo Breda, de la que les males llengües també diuen, que era del grup d'empreses d'en Berlusconi. Els hi van donar (uns amics tu!) la concessió del sistema de senyals de l'AVE Madrid-Lleida. Es veu qu'ells en tenien un de més modern, que els altres competidors. Ho era tant de modern, que a l'hora de la posta en marxa, els trens només podien anar a 200 per hora per comptes dels 350 previstos. Algú ha esbrinat com es va resoldre el tema? Jo no he sentit a dir que els haguessin castigat o multat... Pel que sembla ho van cobrar tot i com a premi li van donar la pota Sud de metro de Madrid, conjuntament amb un que un nom molt estrany, que és gendre de no sé qui, que manava molt i que té de professió "xupar del bote" Aggggg... quins problemes per a dir aquests noms!

"Conyetes" apart, el segon exemple que és més dramàtic, va ser en el pont nou d'Abrera de l'A2 (quina casualitat), que ara farà uns anys va caure per una rierada (una altre vegada una gran capacitat de càlcul d'estructures públiques, el vell pont d'uns quants, molts anys, encara aguanta ara) i en el que van morir dues persones al caure daltabaix i dos bombers buscant-les. Es va fer un judici i després la boira més espessa...

Una última consideració, s'imagina algú la AP7, d'aquests que fan obra social amb els "calers" de tots el Catalans, tancada 100 dies? Oi que no! Regirarien cel i terra per poder seguir cobrant de la rifeta que suposa aquesta autovia. Això si que és un greuge comparatiu, per tots els Catalans si ho comparem a les rodalies de Madrid o altres indrets d'Espanya...

Tot això es normal o ja seria hora de que es comencessin a demanar responsabilitats a gent que es fa absurdament rica, a base de fer les coses mal fetes amb els diners públics, on l'amo no es toca perquè es pot carregar la titella!

En fi, que si rumies una mica, t'agafen uns calents que perquè! I això no és bo amb la calor que cau. Mes val no pensar gaire. Buscar una ombra a mida i anar tirant, que potser tenen raó aquells que diuen que per anar per la vida més val anar-hi de ruc, que de savi. O no!

Doncs apa vinga nois, tots cap a la Panadella a fer la "cerveseta", que per un mòdic preu i en quatre dies, ja ens han arreglat la "carretereta".

Fins un altre i passeu per l'ombra, no fos cas que sos rescalfés el cap.

Josep M. Torras Payerol