dijous, 22 de maig del 2008

Coses que m’agradaria saber i que m’atreveixo a preguntar.

L’altre dia al ple de l'Ajuntament vaig assistir a un altre operació de compra de l’empresa PIMHA, es veu que compren una nau al carrer Lecco del polígon per un import aproximat de € 750.000, per comprar-la demanen un crèdit sobra la mateixa per una quantitat semblant, això si, alliberat 12 mesos, sense interessos d’estudi i només 0,7% d’obertura i 15 pagaments mensuals.

Les meves preguntes son les següents:

- Qui avala el crèdit hipotecari?

- Si les coses van malament el banc en tindrà prou amb quedar-se el local i l'ho pagat de l’hipoteca? O demanarà apart de quedar-se el local, altres bens patrimonials per cobrir la mateixa?

- Perquè el Banc concedeix una hipoteca d’aquest tipus en els temps que corren i no ho fa amb persones o empresaris del mon real, si no hi posen garanties personals o patrimoni propi?

- És que una empresa municipal no pot perdre diners o fer suspensió de pagaments o fallida, com totes les altres del mon real? Qui ens protegeix d’això en les nostres empreses Municipals? O són empreses que només poden tenir beneficis?

Unes altres qüestions i aquesta vegada sobre l’empresa Municipal SIMA:

- L’aparcament és un servei que ha de donar l’Ajuntament, dons per alguna cosa paguem l’impost de circulació Municipal o no?

- Si l'Ajuntament té una empresa que controla les Zones Blaves, que primarà el negoci o el servei? Si hi ha una ampliació de les mateixes serà la resposta que demano.

- Si fins ara les grues eren privades i ara, son de l’empresa municipal, l'interès serà l’amortització de les mateixes, a base d'un ús intensiu, amb l'afegit de les multes o no? Per tant la tolerància o l'esperit de la llei s’aplicaran al peu de la lletra o sigui amb criteris empresarials privats aplicats a una empresa en teoria de tots? O seran criteris de servei al ciutadà?

Amb aquestes premisses on comença el servei i on acaba el lucre? Algú m’ho pot dir? En cada multa per aparcar Zones Blaves, en cada servei de grua ens quedarà sempre el dubte de si realment estan fen un servei al ciutadà o ens estan obligant a aparcar en els pàrquings de pagament de la mateixa empresa – en teoria de tots - o simplement estan abusant de la confiança que els hi estat concedida per les urnes, a fi de poder complir amb uns objectius pressupostaris o d’empresa, molt poc realistes - per motius evidents – perquè al final acabin pagant els ciutadans per partida doble?

Sembla ser una especialitat dels socialistes fotre’ns ma a la cartera, en uns temps on son tan difícils de guanyar.

Perdoneu la meva ignorància per preguntar aquestes coses.

Anem en compte que ens hi podem fer mal tots.

Fins un altre.

JOSEP M. TORRAS PAYEROL

PD: Una curiositat, “la Mallol” ha declarat en un diari que ERC te que triar entre recolzar al govern Municipal de Barcelona o fer un pacte cito textualment “contra natura” amb CiU o el PP, convindria que la Sra. Montserrat Mateu la telefonés i l’hi expliqués que a Igualada hi ha un pacte encara més difícil d’entendre PSC-IV-PP, que el Sr. Aymami ho explica com “intel·ligència política” del PP, si “la Mallol” no es desmaia de l'ensurt, tal vegada la fa canviar d’opinió amb aquestes peregrines explicacions i a l’o millor hi pacten ells a Barcelona.

1 comentari:

Miquel Saumell ha dit...

Com a "pacient" directe de l'Imma Mayol, pacient en el sentit d'haver-la hagut de patir durant massa temps al meu ajuntament, estic d'acord amb la teva post data. A Igualada, però, jugueu amb avantatge, i és que sé de bona tinta que el pacte d’intel·ligència política que dius només va ser possible gràcies a l’assessoria desinteressada de l'igualadí actualment amb més ressò internacional: l’amic Chikilicuatre. Así cualquiera!