dilluns, 1 de desembre del 2008

Adeu company!


2 comentaris:

aleph 0,5 ha dit...

Josep Maria:
Sense cap mena de frivolitat ni sarcasme et vull dir que entenc perfectament el teu sentiment i que la teva nota m’ha tocat. Només qui és capaç d’estimar un animal és capaç d’estimar-ne un altre, humà o no. Tanta gent mor cada dia sense tenir unes paraules com les teves pel Newton!. Quasi m’agradaria dir que voldria ser creient per dir-te que, allà on ell sigui, t’agrairà en l’ànima el teu record i la teva fidelitat, tot i que, ben pensat, em sembla que això seria una blasfèmia.
Ànims i dóna al “Quillo” l’amor que no li vas donar quan li vas posar aquest nom.

Josep M. Torras Payerol ha dit...

Gracies,
Mai hagués pensat que el dia a dia amb en Newton, em pogués suposar el que estic sentint en aquestos moments, com em considero cerebral, apart de sensible, sempre havia intentat pensar que el sentiment seria mes superficial, fa cinc anys però vam anar a buscar el "Quillo" que es diu axis perquè el seu pare era andalús - amb tots els respectes - i ell és l'alegria personificada, el nom només és un homenatge al seu caràcter, ell no és guardià, no és només del seu amo, no és gens esquerp i juga amb tothom, per tant un caràcter així mereixia el nom de "Quillo" que no té cap consideració depreciativa, sinó tot el contrari és un homònim que vol reflexar la seva alegria i les seves ganes de jugar sempre.
La idea al comprar-lo era primer que fes companyia al Newton i segon solapar una mica l'edat d'aquest pensant que no seria tant dur perdre’l quan li toques, perquè tindríem ja l'estimació una mica dividida. Però no ha resultat així.
Sento molt més la pèrdua del Newton del que mai hauria imaginat, potser és que durant 11 anys ha sigut l'esser més proper a mi, sense menysprear a ningú del meu costat, però ell depenia de mi sempre i això el feia tan especial, d’ell vaig aprendre a ser un més de la camada i la meva empatia amb ell m’ajuda’t en moltes altres coses, només tinc coses per agrair-li i per tant crec que es mereixia el petit homenatge que l’hi he fet.
El cas és que estic més tocat del que em pensava, però com diu la meva dona i companya hem de passar el dol.
El Newton ara reposa sota un arbre que l'hi dóna aixopluga i que l'hi donarà ombra l'estiu.
Gracies de nou pels teus ànims.
Josep M.