dimarts, 23 de setembre del 2008

Resposta de Josefina Forns al meu escrit:http://www.igualadi.com/2008/07/requalifiqueu-que-fa-fort-o-quan-es.html

RESPOSTA A JOSEP M. TORRAS PAYEROL

Aquesta carta és en resposta a la tribuna de Josep M. Torras Payerol al Diari d'Igualada del' I d'agost. Com diu l'articulista, el meu respecte per la seva opinió i la dels que hi estan d'acord.

Sóc Josefina Forns, veïna d'Igualada des de fa dos mesos i empresària des de fa dos anys també en aquesta ciutat, per la qual vaig apostar pel meu comerç i la meva vida. Com que tinc inquietuds, vaig llegir l'article del Sr. Torras, i he de dir que em sembla fantàstic que l'Ajuntament sigui capaç de posar-se d'acord a la primera en un projecte per al poble. Entenc que això no és fer mal ús del poder sinó ocupar-se de la situació d'Igualada i dels igualadins. A més: tots i cadascun dels components de l'Ajuntament estan equivocats? El temps del projecte, la veritat, poc m'importa. El que sí que m'importa i molt és que tots i cadascun dels implicats tenen inquietuds per la seva ciutat. És que no toca ser capaços de fer-ne un lloc on viure i treballar, sense haver de marxar-ne? Els seus vincles familiars res no tenen a veure amb les inquietuds que tinguin per la ciutat.

A veure si ara haurem de mirar qui-na família tenim per poder fer sense ser entredits! I els advocats hauran de mirar quina feina els encomanen per també no ser entredits? És que potser Igualada no es coneix arreu pels outlets, i els comerços no es beneficien d'això? Fagepi, pel que tinc entès, és un grup d'empresaris amb una fortalesa econòmica i específica molt important a Igualada; és que potser hi havia altres interessos perquè aquest projecte no es tirés endavant? És normal tenir pressa quan al juliol hi ha 6.554 aturats a la comarca i 2.133 a Igualada. Quantes famílies hauran de marxar per buscar-se les garrofes? Que algun ajuntament veí faci projectes i no sigui capaç de tenir unanimitat per ajudar el poble a tirar endavant no em preocupa. He d'ocupar-me de casa meva i no de la dels veïns. És que potser no tenim dret a tenir outlets; ja que les fàbriques de punt i adoberies no han estat capaces de mantenir els llocs de treball dels igualadins? A la Generalitat no hi anem amb les mans buides sinó amb la il·lusió i la necessitat d'Igualada i comarca. El Sr. Torras diu que el projecte fa pudor de socarrim, per si no es fa l'outlet. És que un projecte, un cop aprovat, després es pot canviar? Li pregunto: quin interès creu que hi ha en aquest projecte que li fa olor de socarrim? Entenc que l'Ajuntament, que és tripartit, fa dels meus diners i dels de tots els ciutadans un ús per millorar la ciutat i que els ciutadans no marxin de la comarca. Tinc entès que fins ara hi ha hagut molts projectes a la comarca que s'han deixat escapar i que li haurien donat solidesa econòmica, i no hi havia el govern que hi ha ara.

Referent als hotels, només n'hi ha un amb cara i ulls per a una estada. Que potser el projecte per fer un Las Vegas als Monegres no és ambiciós? És veritat que hem estat en-endormiscats, però ara ens ha tocat el despertador. Un agraïment a l'Ajuntament i a totes i cadascuna de les persones que estan apostant per aquest projecte, ja que com a empresària d'aquesta ciutat això ens donarà una empenta, a treballadors i a empresaris.

PD.- No sóc ni estic vinculada a cap partit polític, ni familiar. Només sóc una petita empresària amb moltes inquietuds per la meva ciutat.

Josefina Forns

Diari d'Igualada 08-08-08