dimarts, 23 de setembre del 2008

Resposta a Josefina Forns referent a la seva réplica al meu escrit – Requalifica que fa fort.

Apreciada Josefina,

Fins avui no he pogut llegir la teva resposta, al meu article d'opinió sobre el outlet.

Primerament gracies per ser respectuosa amb la meva opinió, per tant intentaré ser respectuós amb la teva en la meva resposta. Fa falta molta gent com tu que digui el que pensi, i ho defensi.

Primerament i per posar-nos al mateix nivell et diré que sóc nat a Igualada, per tant fa 60 anys que sóc Igualadí i pretenc conèixer la meva ciutat i la seva idiosincràsia, el que vol dir que no parlo d'oïda, ni de sentida, ni d'induïda, sinó que intento fonamentar i comprovar el que dic.

Tinc orígens familiars i treballo des de l'any 75 en un ram d'aquests que dius - perdona el tuteig, però ja tinc una edat que m'ho permet - que no han estat capaços de mantenir els llocs de treball dels Igualadins - el dels "adobers" i per cert a pesar de pertanye a un colectiu dels menys tinguts en compte per l'administració "els autònoms", encara m'hi guanyo la vida, és clar que m'he hagut d'espavilar per aquests mons de deu i posar-hi imaginació per poder sobreviure, però ningú m'ha regalat res, ni ho espero i menys dels poders públics, que s'hi poguessin eliminarien les empreses del meu ram a Igualada, doncs segons ells no són estètiques i fan pudor.

Una vegada corresposta la teva presentació, passo a contestar-te l'escrit.

Evidentment no sóc ningú per posar pals a les rodes a l'Ajuntament i si ho sóc ja m'explicaràs perquè i com. El meu pare em va ensenyar de petit, no sols a ser honrat sinó també a semblar-ho i sincerament en el negoci visc de la meva paraula i els que em coneixen saben que "va a missa" aquí i a qualsevol recó de món.

No sóc dels que creuen que el fi justifica els mitjans, a mi m'agrada fer camí, però també triar el camí, evidentment les relacions familiars s'haurien de deixar de banda, cosa que no fa quasi cap partit polític, la practica de nepotisme i del favoritisme, és per desgracia el més habitual i pel que veig tu en ets partidària. Els advocats evidentment poden o no agafar certs casos, però han de tenir en compte la col·lusió d'interessos a l'igual que els polítics, evidentment hi ha molta ambició i a vegades, masses, es posen per davant determinats interessos econòmics i d'altres no tan evidents. Hi ha una virtut oblidada que se'n diu ètica i una altra que se'n diu estètica.

Per que et facis cabal de la situació, Fagepi ja havia donat el vist i plau al projecte d'Òdena i pel que sé - perquè m'informo abans de parlar - van tenir una reunió molt dura amb l'Alcalde que els va intentar forçar o no va ser solament un intent, perquè firmessin el seu projecte i es desdiguessin de l'altre i ja se sap que l'Ajuntament pot tenir molta força alhora de fer "xantatge" - subvencions, ajudes, etc.- tot amb la prepotència que fan servir últimament a la casa gran d'Igualada; això ho tinc entès de font directa. Apart que suposo no vas llegir perquè no ho menciones, que l'alcalde s'ha passat cinc anys donant llargues a Fagepi per la ubicació del outlet, per això van firmar amb el d'Òdena. Per cert els de Fagepi també són aquest que tu qualifiques amb l'eufemisme de "no capaços" de mantenir els llocs de treball, per si no ho sabies són del ram del punt.

Requalificar és molt seriós, tothom pot presentar un projecte per intentar requalificar, hi ha molta gent a Igualada, que té terrenys a dins i a fora del terme municipal que li agradaria que els hi incrementin de valor. Fer servir un motiu que no tenim a les mans, per prioritzar la requalificació, és quan menys enganyar al personal. O tu pots assegurar-me si l'outlet es farà a Igualada, perquè pel que sembla tens molta bona informació en aquest sentit? I que si un projecte aprovat es pot canviar, mira sinó a Cal Font, acaben de fer-ho i no precisament per fer-hi vivenda social i no ha passat res, per tant "si" que es pot canviar una vegada aprovat.

Quan parles despectivament d'un ajuntament veí i dius que no t'importa i desprès parles de la comarca et voldria preguntar si l'ajuntament veí no pertany a la comarca que si et preocupa o hi ha quelcom que se m'escapa? Al final els que són de Vilanova, Montbui o Òdena són com nosaltres, treballen, viuen i senten de manera molt semblant. On són les barreres?

Quan parles del tripartit a l'Ajuntament t'ho perdono perquè només fa dos mesos que t'has instal·lat a Igualada, però Entesa no és un tripartit només són dos partits a menys que hi contis els del PPc o potser ja els hi contaves?

Referent als hotels i jo he parlat amb hotelers d'Igualada, s'omplen en contades ocasions i per favor, això de "sols un amb cara i ulls" - que per cert va fer suspensió de pagaments no fa pas massa, del be que va el negoci! - vigila a on ho dius, perquè en hi ha gent que es poden enfadar i suposo que sent nova a Igualada, no et voldràs enfadar amb ningú, només pel gust de fer-ho, oi?

En fi com ja he dit moltes vegades "zapatero a tus zapatos" i l'Ajuntament no és evidentment un exemple d'empresa ni una agrupació d'empresaris i tampoc un grup de germanetes de la caritat.

En quant als parats, m'ha semblat escoltar que és un problema que l'Ajuntament l'està intentant resoldre amb no sé quins contactes amb Bulgària i perdona l'ironia.

Quedo a la teva disposició per explicar-te coses d'Igualada, doncs com t'he dit abans és la meva ciutat de tota la vida i me l'estimo molt, com anècdota et diré que vaig néixer al carrer del "matadero" - Menendez i Pelayo - en temps franquista.

Molt cordialment.

JOSEP M. TORRAS PAYEROL

PD: De totes maneres Josefina i perdona la meva duresa en certes expressions, estic molt content, que la gent - és una pena que hagin de ser els nous vinguts i no la gent de sempre - tinguin inquietuds per la nostra ciutat, és d'agrair la gent amb iniciativa, encara que no estigui d'acord amb tu en les teves apreciacions, felicitats per la teva valentia, de les opinions se'n extreuen conclusions i en mig de tant m'enfotis-me, és un raig de llum.