divendres, 19 de setembre del 2008

Una d'acudits en temps de crisi

Ja fa molts dies que em venen al cap una i una altre vegada uns acudits, que em van explicar ara fa molt de temps un amic jueu i que en vessant humorística i irònica descriuen situacions en el mon dels negocis, alguna amb connotacions actuals, com diria un amic meu, "sin más dilación, nos lanzamos al ruedo".

- Resulta que hi un vaixell de comerç navegant, carregat amb milers de llaunes de sardines. El seu propietari, com no, un jueu, ven la carrega de llaunes a un altre comerciant jueu per $ 1 la llauna, el vaixell segueix navegant de port en port i aquest altre comerciant el ven a un altre per $ 1.15 la llauna, aquest al cap d'un temps el ven a un altre per $ 1.30 la llauna, l'altre a un altre per $1.50, aquest darrer envia un email de reclamació al penúltim, tot esgarrifat dient: "He obert algunes llaunes i totes les sardines estan podrides", resposta del venedor: “Que has fet”! “Les llaunes eren per especular, no per menjar”!

- N'Isaac està donant voltes al llit i no dorm ni deixa dormir a la seva dona la Sara, finalment la Sara l'hi diu "que et passa Isaac"? "Dons mira Sara, saps el nostre veí del davant el banquer Leví, fa temps em va fer un préstec d'un milió de dòlars pel negoci, el préstec venç demà i no tinc els diners per tornar-l'hi"!!! La Sara se'l mira, s'aixeca del llit obre la finestra i comença a cridar "Leví, Leví, Leví”! En Leví que viu finestra per finestra davant, obre la persiana i diu "que vols Sara"? "Leví és veritat que el meu marit t'ha de tornar un milió de dòlars demà"? “Si Sara és veritat”!Dons oblidat, no els diners i no et pot pagar”. Dit això tanca la persiana es gira cap el marit i l'hi diu: "Ara tu dorm, que el que dóna voltes és ell"!

- Un jueu venedor ambulant de frankfurt's, te instal·lada la seva paradeta davant d'un Banc. Se l'hi presenta un amic i li demana que l'hi deixi 100$. El venedor l'hi diu: "Ho sento molt amic meu, però tinc un acord amb el Banc, ells es comprometen a no vendre frankfurt's i jo a no prestar dòlars"!

Per avui i sense que serveixi de precedent, això és tot, que una mica d'humor encara que hi hagi crisis, no fa mal a ningù.

Bon cap de setmana a tots i a tothom.

JOSEP M. TORRAS PAYEROL